Blociņu druka: 5 padomi, kā izveidot pamanāmu dizainu

Tā bija gluži parasta darba diena kādā Rīgas birojā, kad jaunais mārketinga speciālists Kristaps nolika uz galda elegantu, dizainiski interesantu bloknotu. Pārējie kolēģi tūliņ pievērsās uzmanīgi apskatīt šo košo un nestandarta piezīmju blociņu – turpat blakus esošie parastie pierakstu papīri tagad šķita pelēcīgi un garlaicīgi. Vai jums ir kādreiz ienācis prātā, cik ātri varam pievērs uzmanību, izmantojot „tikai” veiksmīgu dizainu?
Piezīmju blociņu druka ir efektīvs mārketinga rīks, ja tā tiek realizēta gudri un ar pārdomātu dizainu. Tirgū ir pieejami neskaitāmi bloknoti, taču – kuru no tiem pamanīs cilvēki? Lai blociņš pildītu savu lomu, ne tikai izskatītos labi, tā dizainam un koncepcijai nepieciešama īpaša uzmanība.
1. Sāciet ar īsto formātu un materiālu izvēli
Lai jūsu blociņu būtu ērti izmantot, tam jābūt gan vizuāli pievilcīgam, gan praktiskam ikdienas lietošanā. Vai zinājāt, ka lielāks blociņš ne vienmēr nozīmē labāku? Dažreiz tieši nelieli un kompakti bloknoti tiek izmantoti biežāk, jo tos viegli paņemt līdzi. Turklāt optimāla formāta izvēle samazinās arī drukas izmaksas. Pievērsiet uzmanību papīra kvalitātei – pārāk plāns papīrs var sniegt sliktu iespaidu, savukārt pārāk biezs var būt neērts lietošanā.
Vairāk par piezīmju bloknotu izgatavošanu varat uzzināt mūsu mājaslapā, kur detalizēti aprakstīti dažādu materiālu plusi un mīnusi.
2. Izveidojiet uzmanību piesaistošu vāka dizainu
Pirmais iespaids patiešām ir izšķirošs – un piezīmju bloknota vāks noteikti ir pirmais, ko cilvēki pamana. Lai to izceltu, apsveriet drosmīgas krāsu kombinācijas vai neparastus grafiskos elementus, kas atbilst jūsu uzņēmuma identitātei un stilam. Metāliska folija, reljefs iespiešanas efekts vai UV laka dažām detaļām var būt efektīvi paņēmieni, kā panākt greznu un atšķirīgu izskatu.
Svarīgi ir arī nepārsātināt vāku ar pārlieku lielu informācijas daudzumu. Gudri izvēlēts sauklis, uzņēmuma logotips un gaumīga ilustrācija ir viss, kas nepieciešams, lai jūsu blociņu druka piesaistītu uzmanību. Skaidri un tīri dizaina risinājumi ļaus vieglāk uzrunāt mērķauditoriju un nodot vēlamo vēstījumu.
3. Pārdomāta iekšējo lapu noformēšana
Daudzi bloknotu dizainā koncentrējas tikai uz vāku, aizmirstot par iekšējām lapām, taču tas ir būtisks aspekts, kas nodrošina praktisku vērtību un lietošanas ērtumu. Padariet katru lapu lietotājam noderīgu – piemēram, pievienojot mazu kalendāru, darāmo darbu saraksta sadaļas vai tematiskas ilustrācijas un citātus lapu stūros.
Ne tikai lietotājam būs patīkamāk izmantot šādi veidotus bloknotus, bet arī labāk tiks uztverts jūsu zīmols. Vienots stils, krāsu un fontu konsistence iekšlapās pastiprina kopējo vizuālo iespaidu, rada profesionālu tēlu un palīdz saistīt bloknotu ar jūsu uzņēmumu.
4. Uzrunājiet auditoriju ar rūpīgi izvēlētu saturu
Bloknots ir ne tikai piezīmju veicējs, bet arī zīmola vēstnesis. Lai panāktu labāko efektu, saturam jābūt rūpīgi pielāgotam jūsu klientu interesei un vajadzībām. Izdomājiet radošu veidu, kā smalki integrēt jūsu zīmola vērtības vai noderīgu informāciju – piemēram, nozares statistikas faktus, iedvesmojošus citātus, vai pat humoristiskus izteicienus, kas liks klientiem smaidīt katru reizi, kad viņi atvērs jūsu blociņu.
Viens interesants fakts – pētījumi pierāda, ka cilvēki ilgāk saglabā priekšmetus, kas veicina pozitīvas emocijas. Tātad, ja jūsu blociņu druka ietvers nelielu devu pozitīvisma vai pārsteiguma, tas var būtiski palielināt ilgtermiņa zīmola atpazīstamību.
5. Neaizmirstiet par aicinājumu uz darbību
Pat ja bloknots nav tradicionāli uzskatāms par reklāmas materiālu, veiksmīgs dizains var diskrēti, bet pārliecinoši pamudināt lasītāju rīkoties. Izmantojiet bloknota pēdējo vāku, lai norādītu savu kontaktinformāciju vai sociālo tīklu kontus. Varbūt piedāvājiet nelielu atlaidi vai akciju speciāli tiem, kuri sazināsies, izmantojot tieši šo kanālu.
Kvalitatīvi izstrādāta blociņu druka rada izcilu pirmo iespaidu un paliekošu pozitīvu atmiņu par jūsu biznesu. Neatstājiet šo iespēju novārtā – izveidojiet dizainu, kas ne tikai tiks pamanīts, bet arī mērķtiecīgi strādās jūsu uzņēmuma labā katru dienu!